Национална среща на туристическата общност събра лидерите от бранша в хотел „Маринела”.

/ / Новини Хотел Маринела, ЦПО Хотелиерска лига

Kак да позиционираме България като успешна туристическа дестинация, чрез разрешаване на проблемите в бранша и обединяване на усилията при общественото обсъждане на Закона за туризма, което предстои. По тези теми дискутираха кметовете от цяла България, представители на Министерството на образованието и Министерството на туризма, Националната агенция за професионално образование и обучение, Центъра за развитие на човешките ресурси, представители на Националния борд по туризъм, хотелиери и представители на браншовите организации. Мартин Захариев, член на УС на Националния борд по туризъм, откри срещата с думите – „Тази национална среща е знакова, защото съвпада не само с встъпването на служебното правителство, но и с идването на Китайската нова година. Годината на петела ще е година на пъстрота, вдъхновение и очакване за промяна. Дано нашият туристически петел кукурига повече от радост, отколкото от грижи през новата година. Събирането на туристическата общност, а не индустрия – това е правилната формула на успеха. Надявам се, че всички сме узрели за мисленето, че именно общността ще даде резултати. От изключителна важност е подкрепата на държавата и министерството на туризма, за да може нашият туристически петел да кукурига от радост.” Три са основните проблема, които очерта Благой Рагин, председател на УС на БХРА, пред Националната среща на туристическата общност – ценовият маркетинг, липсата на обучени кадри и международна реклама. Всяка година по 100 милиона евро заделя за външна реклама страна като Хърватска, съседна Гърция 160 милиона евро, а ние искаме да правим туризъм. Въпреки проблемите в бранша, 12% ръст в туризма за миналата година отчете доц. д-р Румен Драганов – председател на Института за анализи и оценка в туризма, само за миналата година в нашата страна са влезли 10 милиона 576 хил. туристи. За да вървим в правилната посока, трябва да увеличим сезона и посещаемостта, да въведем мобилност на заплащането и ваучери за здравна превенция. Най-големият проблем пред нашия бранш е подготовката на кадри. Какво сме ние без нашите служители?. България има уникалния шанс да се наложи като туристическа дестинация, затова „Виктория груп” създаде едно опасно оръжие и то се нарича Център „Хотелиерска лига”, като основната му задача е да обучава служителите в българския туризъм и се надявам това да са бъдещите асове в бранша заяви Калоян Николов – Национален директор „Хотелски дейности“ на „Виктория Груп“. Акцент в Националната среща на туристическата общност в България бе именно представянето на лицензирания център за професионално обучение “Хотелиерска лига”. В своята презентация доц. д-р Ася Пенчева очерта основните направления в неговата дейност, а именно провеждането на професионални групови и индивидуални обучения, корпоративни консултации и обучения на място за хотели и ресторанти, разработване и участие като партньор в европейски проекти. Силен интерес предизвикаха планираните изнесени международни обучения, първото e планирано за края на месец март в Дубай и е предназначено за мениджъри от средно ниво от страната, които желаят да подобрят своите умения и компетенции. Инвестирането в човешкия ресурс, чрез текущо обучение и развитие на уменията на служителите, предоставя възможност да се създава и добавя стойност към организацията. Всички участници в националната среща на туристическата общност благодариха на сем. Арабаджиеви за инициативата и топлото посрещане на бранша.

TOP