Какво всъщност работи един специалист „Човешки ресурси“? Много хора у нас само си мислят, че знаят. За предизвикателствата в сферата, но и за интересните и страни прочетете интервюто на един от най-изтъкнатите ѝ експерти и Директор „Човешки Ресурси“ на Victoria Group Hotels & Resorts – г-н Бойко Манев.
Г-н Манев започва кариерата си в хотелиерството при престой в САЩ през 2002 г. Заемал е ръководни позиции в някои от най-големите хотели в София, а от януари 2017 г. е част от екипа на Виктория Груп Хотели, като Корпоративен Директор „Човешки Ресурси“, отговарящ за всички хотели в групата. Той е и автор на книгата „Щом аз мога, и ти можеш“.
Г-н Манев, с какви предизвикателства се сблъсква най-често един специалист в сферата на човешките ресурси?
Реалността в момента в България изисква различен подход спрямо този, който специалистите в сферата на човешките ресурси прилагаха в последните 10-15 години. Кандидатите за работа промениха своите приоритети и днес, вместо работа на всяка цена, те търсят такава, която им предоставя по-високо заплащане за по-малко отработено време. Целта е да разполагат със свободното си време, което днес има повече „добавена стойност“ в техния живот. Хората станаха мобилни – пътуват повече, искат повече. За да отговорят на тези очаквания, много работодатели внедриха нови и иновативни подходи по отношение на работното време (по-гъвкаво), заплащането за свършена работа (хонорари) и мобилност от едно място на друго (командировка или синергизиране на позиции), като целта е освен да запазят своите служители и да поддържат добри нива на тяхната отдаденост по време на работния процес. Едно от най-големите предизвикателства пред които сме изправени и ние като специалисти в сферата на човешките ресурси и собствениците (инвеститори) е това, че служителите вече не търсят и не очакват „работа за цял живот на едно място“. Този начин на мислене рязко намали периода, в който едно лице бива наето от работодателя. Ако средната продължителност преди години на едно работно място е била 4-5 години, то сега трудно говорим за 2 до 3 години максимум. Този процес не е само в сферата на туризма и хотелиерството, а се забелязва като цяло от повечето работодатели, не само в България но и на международно ниво. Това има и своите плюсове, но за нас става все по-трудно да говорим за качества като лоялност на служителите и корпоративна култура и идентичност.
Прочети още : https://www.actualno.com/interview/bojko-manev-parite-ne-trjabva-da-sa-edinstvenata-motivacija-na-slujitelite-news_643724.html
© Actualno.com